10 koraka do strategije oglašavanja na društvenim mrežama
U nastavku je 10 osnovnih koraka za formiranje strategije oglašavanja na društvenim mrežama:
- Definišite svoje ciljeve
- Koja je uloga društvenih mreža u ostvarenju ciljeva
- Šta radi konkurencija
- Koja je vaša ciljna grupa
- Šta možete da im ponudite
- Odabir pravog sadržaja
- Video je uvek bolji
- Neka razgovor teče
- Merenje rezultata
- Prilagodite ono što možete da održavate
Svako može da započne osnovnu kampanju na društvenim mrežama kada spozna definiše nekoliko stvari o svom biznisu, konkurenciji, ciljnoj grupi i šta treba reći na svakoj od mreža posebno.
Znajući da većina firmi nema budžet da unajmi marketinšku agenciju sve pada na osobu koja je zadužena za marketinške aktivnosti, a to je najčešće sam vlasnik. Ovih 10 osnovnih koraka pomoći će vam da započnete marketinšku strategiju na društvenim mrežama čak i ako ste novi u ovom poslu. Budite kreativni, napravite svoje istraživanje, pratite ove korake i počnite planiranje!
1. Definišite svoje ciljeve
Pre svega, treba razmisliti o svojim ciljevima u marketing i komunikaciji. Društvene mreže su veoma važne, ali one moraju biti deo nekog šire plana. Treba definisati dugoročne i kratkoročne ciljeve koji mogu da povećaju prisustvo na tržištu, vidljivost, prodaju ili da lansiraju vaš biznis.Definisanjem ovih ciljeva pomoći će da komunicirate sa pravom ciljnom grupom, sa jasnom porukom preko pravog kanala.
2.Koja je uloga društvenih mreža
Danas ima toliko teorija da je teško shvatiti koja tačno može da pomogne u formiranju strategije. Morate biti pažljivi i svesni da nisu sve teorije iste. Jer ako krenete da postavljate objave, a da to ne uzmete u obzir, to je prva greška koja će se odraziti na vašu digitalnu komunikaciju. Zato treba ramisliti o ulozi svake društvene mreže posebno u strategiji marketinškog miksa. U većini slučajeva kod malog biznisa nema razrađenog pravog marketing plana i mnogo puta oni samo slede ono što rade veliki igrači. Bilo kako bilo, treba znati da Fejsbuk, Linkedin, Instagram ili bilo koja druga mreža služi za razmenu informacija sa vašim pratiocima, a ne mesto gde bi se nametao vaš brend.
3. Šta radi konkurencija
Vreme je da se uči iz tuđih grešaka i promašaja. Pogledajte konkurentske profile i stranice i pokušajte da shvatite šta bi vaš potrošač mislio o tome, kako oni prave interakciju u komunikaciji, i šta vi dobijate kao reference za svoj plan. Veliki igrači verovatno imaju verovatno najbolji sadržaj i broj interakcija, ali ipak oni možda neće biti pravi parameter za poređenje. Pogledajte i njih, ali konkurenti iste veličine, struktureiI ciljne grupe obezbediće najbolju pouku. I što je najvažnije, nemojte da kopirate svoju konkurenciju! Koristite informacije kojima rspolažete i počnite nešto svojstveno samo vama.
4. Koja je vaša ciljna grupa
Ima dosta kompanija koje su opterećene brojem pratilaca, ali ova značajna brojka može da bude i lažna i da ne predstavlja vašu pravu ciljnu grupu. Razmislite o svim činjenicama koje potrošač uzima u obzir kada kupuje vaš proizvod ili uslugu. Biće tu influensera, partnera, stručnjaka, onih koji odlučuju, ali u najvećem slučaju tu su obični radnici/ zaposleni ljudi. Otkrijte do koga želite da doprete na društvenim mrežama i tamo ćete ih i naći. Možda ćete na fejsbuku naći radnike, partnere ili one koji imaju bol, na Youtube ćete doći do specijalista, a na Linkedinu do influensera i onih koji donose. Zavisi kojim poslom se bavite i tu nema pravila. Stvaranje baze prijatelja na društvenim mrežama je veoma važno da bi se bolje identifikovala ciljna grupa za svaku platformu posebno.
5. Šta im možete ponuditi
Zašto vi sledite brend? Zato što se taj brend trudi da vam proda nešto ili zato što nudi nešto zanimljvo? Gotovo je to uvek druga opcija, zar ne? I vaša ciljna grupa traži isto od vas. Počnite da nudite nešto što će da im reši problem, da ih edukuje, I oni će vas slediti! 42% potrošača nastoji da kupi zbog edukativnog sadržaja koji pružaju brendovi. Štaviše, slušajte i odgovarajte na njihova pitanja, to će vam pružiti informaciju na osnovu koje ćete kreirati više sadržaja.
6. Izaberite pravi sadržaj
Iskoristitte bazu da biste kreirali sadržaj i istražite sve mogućnosti. Pišite objave na blogu i pravite sadržaj na društvenim mrežama za svaku osobu posebno, I koristite dosta vizuelnih ekefata kao što su slike, video sadržaji kako bi vaša poruka privukla što veći broj ljudi. Na fejsbuku možete biti manje formalni, na Instagramu više vizuelni, a na Linkedinu morate da pokažete stručno mišljenje.Budite oprezni sa tonom poruke, pozovite čitaoce da se uključe ili da budu interaktivni sa porukom.To govori da hoćete i vi da učite od njih, zar ne?
Druga značajna tačka je: pametno koristite hash tagove! To može pomoći da povećate domet vašeg sadržaja na Twiteru i Instagramu. Pokušajte da upotrebite 4 do 6 hash-tagova i pratite onu konverzaciju koja je najposećenija.
7. Video je uvek bolji
Postoje predviđanja da će video postovi činiti oko 80% internog saobraćaja do 2019. godine. Vaš brend mora da bude deo tih predviđanja! Zbog toga, lakše je privući pažnju sa videom od 90 sekundi nego sa objavom od 1000 reči. Možete nuditi istu informaciju, ali sa videom biće lakše da se razume i deli dalje. A ako mislite da je video produkcija danas skupa, moguće je napraviti dobar video koristeći samo mobilni telefon i nekoliko aplikacija.To nije najbolja opcija, ali možete je koristiti za početak, dok ne dobijete priliku da uradite nešto profesionalnije. Ne dozvolite da limiti u budžetu ograniče vašu kreativnost. Facebook I Instagram Stories su dobri primeri kako se video može lako koristiti.
8. Neka razgovor teče
Zapamtite, društvene mreže podrazumevaju dvosmernu komunikaciju.Ljudi će postavljati pitanja, komentarisati dobre i loše stvari o vašem brendu. Morate biti spremni da im odgovorite što je pre moguće. Možda zvuči zastrašujuće, ali je dobro! U isto vreme neko može da se žali na vašoj stranici, ovaj potrošač može da informiše druge kako ste rešili problem. Možete da iskoristite društvene mreže da promovišete takmičenja, nagradne igre i druge načine da se konverzacija održi.
9. Merite rezultate
Koristeći prave tehnike, možete sve da merite na društvenim mrežama. Sve platforme nude analitiku sa pregledom posećenosti i saobraćaja. Takođe, možete da identifikujete posećenost veb sajta koja dolazi preko sadržaja sa društvenih mreža, U početku će biti teško i moraćete da spozorišete postove kako biste dostigli značajne brojke, ali kada napravite lojalnu bazu pratilaca, ona će se organski povećavati.
10. Prilagodite što možete i nastavite sa radom
Digitalna komunikatcija je najlakši način da se nešto unapredi.To je beskonačni proces gde treba dosta vremena da se radi da bi se otkrilo šta vodi i šta ne vodi ka poboljšanju. Možete da otkrijete koji kanal donosi bolje rezultate, da li je budžet dovoljan, da razmišljate o kampanji i fokusirate se na određena rešenja.
To je bilo samo 10 osnovnih koraka da započnete planiranje na društvenim mrežama. Moraćete mnogo da radite i nadam se da ćete dobiti dobre rezultate za svoj biznis. Što nam je i bio cilj!
(Prevod i obrada teksta sa Linkedina: Biljana Filipović)
-
ARHIVA ŠTAMPANIH IZDANJA
Kategorije